Curs de Controlling
(Modulul II)

9-10 & 16-17 octombrie 2018
Bucuresti, World Trade Center

Obiective

Seminarul ofera participanţilor modelul unui sistem integrat de management al costurilor (SIMC) cu toate avantajele ce decurg din acesta:
– elaborarea unor instrumente viabile de planificare şi analiză în timp real a performanţelor economice şi a creşterii sustenabile;
– identificarea purtătorilor de costuri în cadrul activităţii generale a companiei;
– identificarea posibilelor surse de pierderi ascunse, a potentialului de profit neutilizat in prezent si implicit de crestere a profitabilitatii viitoare a companiei;
– punerea la punct a unui sistem eficient de management al surselor de finantare;

Public tinta

Seminarul se adreseaza tuturor acelora care doresc sa isi consolideze cunostintele in domeniul analizei si calculatiei costurilor si sa dobandeasca cunostintele practice necesare demersului de reorganizare a activitatii pe centre de responsabilitate.

Seminarul este structurat in doua module distincte:

Modulul I: Prezentarea sistemului integrat de management al costurilor/ Reorganizarea activitatii societatilor pe centre de responsabilitate – SIMC
Modulul II: Implementarea SIMC: metode de calculatie & analiza costurilor

Pe parcursul celor 2 sesiuni desfasurate fiecare pe parcursul a 2 zile, se vor aborda si rezolva aplicatii practice, studii de caz complete si exercitii.

CINE SUNT LECTORII

Trainer: Doctor Ec. Maria COSTACHE (CMC)

Expert Consultant cu recunoastere internationala, Certified Management Consultant (CMC) (in premiera in Romania), Director de Programe si Proiecte Internationale, expert PHARE, membru CECCAR, AMCOR, ANEVAR si AROMAR cu experienta de peste 20 ani in training si consultanta specializata pentru companii.

Colaborator permanent al WTIB incepand cu primii pasi ai acestei societati pe piata de training din Romania in anul 1995, Dna Maria Costache a desfasurat numeroase cursuri cu urmatoarele tematici: controlul costurilor (controlling), analiza financiara a companiei, planul de afaceri, Bugetul de Venituri si Cheltuieli etc.

Modulul I, 9-10 octombrie 2018

Curs

Tematica

  1. Sistemul integrat de management al costrurilor;
  2. Contabilitatea de gestiune si calculatia costurilor;
    • Premisele organizarii calculatiei costurilor;
    • Costuri indirecte; Metode generale utilizate in calculatia costurilor. Metoda globala; metoda pe faze; metoda pe comenzi; exemple si exercitii.
  3. Cheltuieli si Costuri Tipologia costurilor; Centrele de costuri; analiza rentabilitatii pe segmente;
  4. Sectiuni contabile. Sectiuni de gestiune. Descentralizarea organizatiei pe centre de performanta financiara (CP) ;
    • Structura organizatorica si centrele de responsabilitate – incidenta asupra tipului de control;
    • Decuparea intreprinderii in centre de responsabilitate (CR) – Relatii intre CR. Consumuri si venituri imputabile centrelor de responsabilitate.
  5. Metode de calculatie a costurilor;
    • Metoda costurilor complete (FULL COSTING), metoda costurilor directe (DIRECT COSTING), metoda costurilor standard (STANDARD COSTING);
    • Metoda calculatiei complete a costurilor pe activitati (metoda ABC);

Modulul II, 16-17 octombrie 2018

Curs

Tematica

  1. Metode de analiza a costurilor
    • Utilizarea costului marginal in fundamentarea profitului maxim; Legatura dintre variatia cifrei de afaceri si variatia corespunzatoare a rezultatelor.
  2. Influenta structurii costurilor asupra performantelor globale
    • Sensibilitatea costurilor si a profitului in functie de variatiile volumului de activitate;
    • Notiunea de punct critic si semnificatia sa (prag de rentabilitate);
  3. Analiza riscurilor
    • Riscul financiar; Riscul de exploatare si efectul de levier;
    • Elasticitatea si rezultatul economic in raport cu nivelul de activitate si in raport cu punctul critic;
    • Studiu de caz: determinarea pragului de rentabilitate.
  4. Tabloul de Bord – Sistem de Informatie si Control
  5. Management Control System
    • Procesul de elaborare a Bugetelor in cadrul SIMC;
    • Caracteristicile generale ale unui sistem de contabilizare a costurilor prestabilite;
  6. MRP: Managementul Resurselor Firmei
  7. Concluzii; indicatii finale