Seminar de fiscalitate și contabilitate
Noutăți fiscale de la 1 ianuarie 2026
Închiderea exercițiului financiar 2025

16-18 ianuarie 2026
Sinaia, Hotel International

­SUBIECTE ABORDATE

­1. Vor fi prezentate modificarile MAJORE ce vor fi aplicabile de la 1 ianuarie 2026 introduse Legea 239 publicata in Monitorul Oficial nr 1160/15.12.2025 (asa-numitul “Pachet 2 de masuri fiscale”) cu implicatii complexe asupra bugetului companiilor.
­2. ­Este posibil ca pana la data seminariilor sa fie aprobate si alte modificari fiscale importante (legate de asa-numitul “Pachet 3 de masuri fiscale”). In masura in care acestea vor fi oficializate, vor fi prezentate integral!­
3. ­Inchiderea exercitiului financiar 2025 de catre operatorii economici potrivit reglementarilor contabile aplicabile respectiv: OMFP nr. 1802/2014 sau/si OMFP 2844/2016 precum si aspecte fiscale. ­

Pe langa aceste subiecte de ultima ora, dumneavoastra puteti solicita, pe baza unui chestionar transmis anterior, si alte subiecte specifice activitatii dumneavoastra si care se pot incadra in tematica generala.

Desigur nu va lipsi si sesiunea de intrebari si raspunsuri la finalul fiecarui modul, in cadrul careia va vor fi lamurite toate aspectele asupra carora veti mai avea intrebari.

Va garantam raspunsul din partea lectorilor la toate nelamuririle dumneavoastra legate de Codul Fiscal, Codul de Procedura Fiscala, de normele de aplicare ale acestora dar si cele legate de contabilitate! Un raspuns avizat, rezultat din experienta vasta si studiul aprofundat!

Derulati mai jos pentru vizualizarea tematicii de baza in pagina sau descarcati oferta cu tematica integrala in .pdf prin click pe iconita din dreptul butonului „PREZENTARE” din partea dreapta a acestei pagini.

CINE SUNT LECTORII

Mirela Păunescu este Consultant fiscal, auditor financiar, expert contabil si conf. univ. dr. la Academia de Studii Economice Bucuresti.
Are o experienta de peste 15 ani in consultanta fiscala, procedura fiscala, raportari financiare, bugetare, planificare de afaceri, audit intern, abilitati analitice si servicii bancare. Are un MBA focusat pe inovatie si leadership de la Bentley University – McCallum Graduate School of Business.

A oferit servicii de formare profesionala interna pentru companii multinationale si nationale, dar si numeroase cursuri open pe diverse teme din sfera fiscalitatii si contabilitatii.

A fost de asemenea vicepresedinte la Camera Auditorilor Financiari din Romania, si a coordonat departamentele responsabile cu emiterea de reglementari legislative proprii, invatamant, publicatii si altele, fiind implicata activ in procesul de transpunere in Romania a legislatiei europene pentru auditul statutar.

CINE SUNT LECTORII

Doamna Georgeta Petre are o bogata cariera in conceperea Legislatiei Contabile, ocupand pentru mai mult de 15 ani functia de Director/Director adjunct in cadrul Ministerul Finanţelor Publice, avand ca principale atribuţii privind organizarea şi conducerea activităţii desfăşurate în scopul asigurării conformităţii legislaţiei naţionale cu cerinţele comunitare privind:
– elaborarea reglementărilor contabile aplicabile operatorilor economici;
– avizarea reglementărilor emise de alte instituţii cu atribuţii de reglementare;
– elaborarea legislaţiei care reglementează profesia contabilă şi de audit.
De altfel intreaga cariera in cadrul Ministerului de Finante are peste 22 de ani.

Este doctor în domeniul contabilităţii, avand numeroase specializari si studii postuniversitare in acest domeniu.

Este formator, Expert contabil – membru al Corpului Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România, Auditor financiar – membru al Camerei Auditorilor Financiari din România, Consultant fiscal – membru al Camerei Consultanţilor Fiscali din România.

De asemenea a fost membru în Consiliul Superior al Camerei Auditorilor Financiari din România, a fost membru in Consiliul Contabilităţii şi Raportărilor Financiare si a fost membru in Comitetul de revizuire a traducerii Standardelor Internaţionale de Raportare Financiară (IFRS).

Lector la numeroase evenimente de contabilitate pentru perfecţionarea economiştilor (conferinte, cursuri, seminarii), este colaboratoare a World Trade Institute Bucharest de peste 15 ani cu un bogat portofoliu de aprecieri in acest sens.

  • 4 ore
Curs

Vineri, 16 ianuarie 2026

Modulul I - Contabilitate - Georgeta PETRE

ASPECTE DE ACTUALITATE PRIVIND CONTABILITATEA OPERATORILOR ECONOMICI & INCHIDEREA EXERCITIULUI FINANCIAR 2025 DIN PUNCT DE VEDERE CONTABIL – GEORGETA PETRE

Partea A – Inchiderea exercitiului financiar 2025 de catre entitatile care aplica Reglementarile contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate, aprobate prin OMFP 1802/2014, cu modificarile si completarile ulterioare. Intocmirea situatiilor financiare anuale individuale. Aspecte tratate:
I. Prezentarea modificarilor si completarilor aduse legislatiei in domeniul contabilitatii; tratamente contabile pentru unele operatiuni recent reglementate.
II. Inventarierea, evaluarea si prezentarea activelor, datoriilor si capitalurilor proprii in situatiile financiare anuale:

  1. Inventarierea potrivit OMFP Nr. 2861/2009 pentru aprobarea Normelor privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii; Contabilizarea rezultatelor inventarierii.
  2. Evaluarea elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii potrivit Reglementarilor contabile aprobate prin OMFP 1802/2014, cu modificarile si completarile ulterioare;

III. Politici contabile si rationament profesional in contabilitate: estimari contabile; corectarea erorilor contabile; modificari ale politicilor contabile;
IV. Evenimente ulterioare perioadei de raportare;
V. Contul de profit si pierdere. Contabilizarea unor venituri si cheltuieli; Cifra de afaceri neta.
VI. Raportarea privind durabilitatea. Prezentarea principalelor prevederi legale.

Participantii vor putea adresa intrebari pentru clarificarea unor aspecte de interes in legatura cu tematica.

Partea B – Inchiderea exercitiului financiar 2025 de catre entitatile care aplica Reglementarile contabile conforme cu Standardele Internationale de Raportare Financiara aprobate prin OMFP 2844/2016, cu modificarile si completarile ulterioare. Intocmirea situatiilor financiare anuale individuale. Aspecte tratate:
I. Prezentarea modificarilor si completarilor aduse legislatiei contabile; Cerinte legale privind intocmirea si prezentarea situatiilor financiare anuale.
II. Inventarierea, evaluarea si prezentarea activelor, datoriilor si capitalurilor proprii in situatiile financiare anuale:

  1. Contabilizarea rezultatelor inventarierii efectuate potrivit OMFP nr. 2861/2009 pentru aprobarea Normelor privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii;
  2. Evaluarea si prezentarea elementelor de natura activelor in situatia pozitiei financiare, potrivit IFRS relevante;

III. Cazuri particulare privind contabilizarea si prezentarea in contul de profit si pierdere/ situatia rezultatului global a unor venituri si cheltuieli;
IV. Modificarea politicilor contabile, estimari si corectarea erorilor contabile: contabilizare si prezentare in situatiile financiare anuale;
V. Evenimente ulterioare perioadei de raportare;
VI. Alte informatii ce trebuie prezentate in situatiile financiare potrivit IFRS;
VII. Raportarea privind durabilitatea. Prezentarea principalelor prevederi legale.
Prezentarea va avea caracter practic si interactiv. Vor fi prezentate prevederi din IFRS relevante pentru problematica anuntata.
Participantii vor putea adresa intrebari pentru clarificarea unor aspecte de interes in legatura cu tematica.

Curs

Sambata, 17 ianuarie 2026

Modulul II - Fiscalitate - Mirela PAUNESCU
  1. Reformarea sistemului de eșalonări la plată: modificari, noi conditii, praguri, termene, prelungiri, etc.
  2. Declararea inactivității fiscale: criterii noi;
  3. Cesiunea părților sociale (vanzarea firmei) – condiții noi;
  4. Obligația contului de plăți pentru firme + acceptarea plăților cu mijloace moderne de plata;
  5. Capital social minim: modificari valori minime inclusiv pentru SRL existente;
  6. Modificari privind Legea nr. 31/1990:
    • Sancțiuni pentru neîndeplinirea obligațiilor privind activul net (SA si SRL);
    • Modificari in ceea ce priveste imprumuturile catre asociati / restituiri;
    • Regularizare pierderi.
  7. Taxa suplimentara pe colete;
  8. Modificari la impozitul pe profit (pentru afiliati nerezidenti) privind:
    • Limitarea deductibilității pentru cheltuieli intra-grup nerezidente;
    • Cheltuieli generate de tranzacțiile cu afiliații nerezidenti;
    • Cheltuieli din relația cu afiliații.
  9. Modificari la regimul de inchiriere camere pe termen scurt – Booking/AirBnb;
  10. Modificare baza de calcul al CASS – activitati independente;
  11. Modificari la impozitarea veniturilor din contracte de activitate sportive;
  12. Impozitare venituri din investiții și venituri din transfer monedă virtuală (criptomonede);
  13. Alte modificari la impozitele si taxele locale (actualizare taxe cladiri si terenuri);
  14. Sesiune de intrebari si raspunsuri la toate spetele participantilor din sfera fiscalitatii.

SERVICII HOTELIERE (Opţional): Hotel Internațional, SINAIA (16-18 ianuarie 2026)

  • Cazare SG (2 nopți) + pensiune completă – 1 legitimație masă – 1890 lei (TVA & taxe incluse)
  • Cazare DB (2 nopți) + pensiune completă – 2 legitimații masă – 2240 lei (TVA & taxe incluse)

Se ofera cazare gratuita pt insotitor (in aceeasi camera cu participantul). Mic dejun inclus

De asemenea se poate solicita suplimentarea noptilor de cazare. Pentru detalii, contactați organizatorii.

Hotel International, SINAIA